BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Friday, December 4, 2009

Apa dan Bagaimana Melapor Pernyataan Masalah berdasarkan Jurnal

PROMOTING STUDENT’S MOTIVATION IN LEARNING PHYSICAL SCIENCE-AN ACTION RESEARCH APPROACH

Oleh: Tuan, Hsiao-Lin, Chin, Chi-Chin, Tsai, Chih-Chung

(JURNAL 1)

APA MASALAH yang dijadikan kajian

Isi pembelajaran subjek sains fizik Gred 8 makin susah dan abstrak menyebabkan motivasi pelajar dalam subjek tersebut menurun. Oleh yang demikian, kajian ini dilakukan untuk:

  • Mengetahui bagaimana guru sains meningkatkan motivasi pelajar dalam pembelajaran sains fizik
  • Mengenalpasti cara yang berkesan untuk membantu pelajar meningkatkan motivasi dalam pembelajaran sains fizik
  • TEACHER DEVELOPMENT THROUGH ACTION RESEARCH: A CASE STUDY OF AN ELEMENTARY TEACHER
  • Oleh: Karen Goodnough
  • (JURNAL 2)

APA MASALAH yang dijadikan kajian

Kajian tindakan untuk melihat kesan kajian tindakan mengenai teori kepelbagaian kecerdasan (MI) dalam pengajaran dan pembelajaran sains yang dilakukan oleh seorang guru sederhana dan tidak berpengalaman dalam subjek sains ke atas perkembangan personal dan profesional guru

PREPARING TEACHERS TO CREATE A MAINSTREAM SCIENCE CLASSROOM CONDUCIVE TO THE NEED OF ENGLISH-LANGUAGE LEARNERS: A FEMINIST ACTION RESEARCH PROJECT

Oleh: Gayle Buck, Colette Mast, Nancy Ehlers, Elizabeth Franklin

(JURNAL 3)

APA MASALAH yang dijadikan kajian

Terdapat peningkatan peratus dalam populasi pelajar ELL. Oleh yang demikian, 1 kelas aliran sains yang kondusif untuk keperluan pelajar ELL harus dihasilkan. Kajian ini menekankan:

  • Apakah strategi berkesan diambil oleh guru untuk menghasilkan kelas aliran sains yang kondusif untuk keperluan pelajar ELL (English-Language Learner)

0 comments: